Carlson, "Yönetici seviyesinde bir iş bulmak uzun bir süreç gerektirebilir. Kariyerinizde ilerledikçe, rolünüze, maaşınıza ve şirket kültürü ihtiyaçlarınıza uygun bir pozisyon bulmak bir yana, sizin için ideal olma ihtimali olan daha az sayıda fırsat vardır. Mevcut ekonomik iklim de rekabeti daha çetin hale getirdi" diyor.
Ona göre yönetici pozisyonları aslında "gizli iş piyasasının" bir parçası ve nadiren iş ilanlarına yansıyor.
Carlson, "İşlerin yaklaşık %80'inin ağ kurma yoluyla bulunduğu göz önüne alındığında, başarı için en iyi şansınız, işe alım yöneticisinin tanıdığı güvenilir bir meslektaş, arkadaş veya arama profesyoneli gibi bir referans yoluyla olacaktır" diyor.
Peki, örneğin işe alım danışmanlığı yapan bir firmadan, bir 'yetenek avcısının' sizi bulmasını nasıl sağlarsınız? Carlson makalesinde yönetici arama uzmanlarının radarına takılmaya yardımcı olabilecek 9 ipucunu şöyle paylaşmış:
1. Arama şirketleri...
Carlson, "Hedeflediğiniz arama firmasını ve hangi uygulama alanlarıyla tanındıklarını ve uzmanlaştıklarını anlayın. Ardından, firma içinde uzmanı olduğunuz veya ilgilendiğiniz alanlarda uzmanlaşmış kişileri arayın. Çalıştığım bir alana odaklanıyorsanız sizi ne olursa olsun bilmek isterim. Her zaman harika insanları tanımak isterim ve bu nedenle özgeçmişinizi veritabanımıza eklerim" diyor. Carlson'un önerisine göre CV'nizin işe alım danışmanlığı yapan firmaların CV havuzunda olması önemli
2. LinkedIn profilinizi güncel tutun
Carlson, "Özgeçmişinizin, ve Linkedin profilinizin güncel olduğundan emin olun. İşverenlerin %75'inden fazlası LinkedIn'e güveniyor. Bütün gün masalarımızda özgeçmişler var ve bu sizin öne çıkmanız için ilk şansınız" diyor. Ona göre özgeçmiş bir işe alım uzmanına çekici gelmiyorsa, biyografiniz güncellenmediyse veya sosyal medya profiliniz olumsuz ışık saçıyorsa, bir işe alım uzmanı size daha fazla zaman ayırmaz.
3. Başarılar...
Carlson, en çok sonuçlarla ilgilendiğini söylüyor, bu nedenle bir e-postada uzun bir biyografi yerine bir vaka geçmişini görmeyi önemsiyor; "Birlikte çalıştığın herkese nasıl fayda sağladığını anlamama yardım et" diyor. Ayrıca STAR metodunu da öneriyor. STAR 4 temel kavramın kısaltmasıdır. Situation (Durum), Task (Görev), Action (Eylem), Result (Sonuç). Carlson şu örneği veriyor: "Sizi Pazarlama Direktörü olarak işe aldılar, ekibi yeniden oluşturdunuz, insanları daha iyi rollere getirdiniz ve altı ay sonra şirketin rakamları yükseldi. Ben en çok sonuçlarla ilgileniyorum, hedeflediğiniz şirketler de öyle"