2. LinkedIn profilinizi güncel tutun
Carlson, "Özgeçmişinizin, ve Linkedin profilinizin güncel olduğundan emin olun. İşverenlerin %75'inden fazlası LinkedIn'e güveniyor. Bütün gün masalarımızda özgeçmişler var ve bu sizin öne çıkmanız için ilk şansınız" diyor. Ona göre özgeçmiş bir işe alım uzmanına çekici gelmiyorsa, biyografiniz güncellenmediyse veya sosyal medya profiliniz olumsuz ışık saçıyorsa, bir işe alım uzmanı size daha fazla zaman ayırmaz.
3. Başarılar...
Carlson, en çok sonuçlarla ilgilendiğini söylüyor, bu nedenle bir e-postada uzun bir biyografi yerine bir vaka geçmişini görmeyi önemsiyor; "Birlikte çalıştığın herkese nasıl fayda sağladığını anlamama yardım et" diyor. Ayrıca STAR metodunu da öneriyor. STAR 4 temel kavramın kısaltmasıdır. Situation (Durum), Task (Görev), Action (Eylem), Result (Sonuç). Carlson şu örneği veriyor: "Sizi Pazarlama Direktörü olarak işe aldılar, ekibi yeniden oluşturdunuz, insanları daha iyi rollere getirdiniz ve altı ay sonra şirketin rakamları yükseldi. Ben en çok sonuçlarla ilgileniyorum, hedeflediğiniz şirketler de öyle"
4. Sosyal ve insani becerileri de ekleyin
Carslon, günümüz iş dünyasında özellikle liderlik pozisyonlarında sosyal ve insani becerilerin önemli olduğunu söylüyor: "İşe alım profesyonelleri iletişim, liderlik, takım çalışması, kişilerarası beceriler ve nasıl uyum sağladığınız ile gerçekten ilgilenirler. Adayların ve liderlerin esnekliği, empatiyi, çeşitliliği ve kapsayıcılığı benimsemelerini istiyoruz"
5. Seyahat etme, hibrit modelde çalışma veya bir ofiste olma isteğiniz konusunda net olun
"Daha fazla şirket evden çalışmak yerine ofis içi veya hibrit roller arıyor. Hedeflediğiniz şirketlerin bulunduğu şehirde yaşamıyorsanız, seyahat etmeye; genel merkeze veya uydu ofislere daha yakın bir yere taşınmaya istekli olduğunuzu belirtin"