1- Teknoloji işleri (Kodlayıcılar, bilgisayar programcıları, yazılım mühendisleri, veri analistleri)
Brookings Enstitüsü'nde kıdemli araştırmacı olan ve yapay zekanın Amerikan işgücü üzerindeki etkisini araştıran Mark Muro, Insider'a verdiği demeçte, ChatGPT gibi gelişmiş teknolojilerin insanlardan daha hızlı kod üretebileceğini, bunun da işin daha az çalışanla tamamlanabileceği anlamına geldiğini söylüyor. Muro, "Bir yazılım geliştirici ekibine mal olan bir iş, artık sadece bir kısmına mal olabilir" diyor. Columbia Business School profesörlerinden Oded Netzer ise yapay zekanın yazılımcıların yerini almaktan ziyade onlara yardımcı olacağını düşünüyor.
2- Medya işleri (reklamcılık, içerik oluşturma vb)
Uzmanlar ChatGPT gibi yapay zekaların yazılı içerik üretme konusunda iyi olduğunu ve bunu "insanlardan daha verimli" bir şekilde yapabileceğini iddia ediyor. Madgavkar genel olarak medya işlerinin ChatGPT ve benzeri yapay zeka biçimlerinden etkilenebileceğini düşünüyor. Bunun nedeni Yapay Zeka'nın metin tabanlı verileri iyi okuyabilmesi, yazabilmesi ve anlayabilmesidir. Medya endüstrisi şimdiden yapay zeka tarafından üretilen içerikleri denemeye başladı. Teknoloji haber sitesi CNET düzinelerce makale yazmak için ChatGPT'ye benzer bir yapay zeka aracı kullandı. Yayıncı bir dizi düzeltme yapmak zorunda kaldı.
3-Hukuk sektörü işleri
Goldman Sachs'ın yakın tarihli bir raporuna göre, üretken yapay zeka büyük olasılıkla ABD'deki hukuk çalışanlarını etkileyebilir. Ancak başvuran bir kişinin ne istediğini anlamak için bir dereceye kadar insan yargısı gerektiğinden yapay zeka bu işleri tamamen otomatikleştiremeyecektir.
4- Pazar araştırması analistleri
Pazar araştırması analistleri veri toplamaktan, bu verilerdeki eğilimleri belirlemekten ve daha sonra etkili bir pazarlama kampanyası tasarlamak veya reklamların nereye yerleştirileceğine karar vermek için verileri kullanmaktan sorumludur. Muro, "Bunlar artık yapay zekanın üstesinden gelebileceğini gördüğümüz şeyler" diyor.