2- Medya işleri (reklamcılık, içerik oluşturma vb)
Uzmanlar ChatGPT gibi yapay zekaların yazılı içerik üretme konusunda iyi olduğunu ve bunu "insanlardan daha verimli" bir şekilde yapabileceğini iddia ediyor. Madgavkar genel olarak medya işlerinin ChatGPT ve benzeri yapay zeka biçimlerinden etkilenebileceğini düşünüyor. Bunun nedeni Yapay Zeka'nın metin tabanlı verileri iyi okuyabilmesi, yazabilmesi ve anlayabilmesidir. Medya endüstrisi şimdiden yapay zeka tarafından üretilen içerikleri denemeye başladı. Teknoloji haber sitesi CNET düzinelerce makale yazmak için ChatGPT'ye benzer bir yapay zeka aracı kullandı. Yayıncı bir dizi düzeltme yapmak zorunda kaldı.
3-Hukuk sektörü işleri
Goldman Sachs'ın yakın tarihli bir raporuna göre, üretken yapay zeka büyük olasılıkla ABD'deki hukuk çalışanlarını etkileyebilir. Ancak başvuran bir kişinin ne istediğini anlamak için bir dereceye kadar insan yargısı gerektiğinden yapay zeka bu işleri tamamen otomatikleştiremeyecektir.
4- Pazar araştırması analistleri
Pazar araştırması analistleri veri toplamaktan, bu verilerdeki eğilimleri belirlemekten ve daha sonra etkili bir pazarlama kampanyası tasarlamak veya reklamların nereye yerleştirileceğine karar vermek için verileri kullanmaktan sorumludur. Muro, "Bunlar artık yapay zekanın üstesinden gelebileceğini gördüğümüz şeyler" diyor.
5-Öğretmenlik
Pek çok öğretmen şimdiden öğrencilerin ChatGPT'yi ödevlerini hazırlamakta kullanmasından endişe ediyor. Ancak Rochester Teknoloji Enstitüsü'nden Pengcheng Shi'ye göre öğretmenlik açısından iş güvenliği de tehdit altında olabilir. Shi,ChatGPT'nin "şimdiden dersleri kolayca öğretebileceğini" düşünüyor. Ancak ders planlaması gibi işleri yapmak için ChatGPT kullanan bir lise fen öğretmeni olan Shannon Ahern mesleğin teknoloji tarafından ele geçirilmesinden endişelenmediğini söylüyor, yüz yüze eğitime ve öğretmenlere her zaman ihtiyaç olacağını belirtiyor.