8 / 11
Yapay zeka işinizi tehdit ediyor mu? Bu 10 meslekten birini yapıyorsanız yanıtı evet - Resim : 8

7- Traderlar

Uzmanlar ChatGPT'nin ticaretten yatırım bankacılığına kadar bir dizi Wall Street sektörü işini altüst edebileceğini söylüyor. Rochester Institute of Technology'nin bilgisayar bilimleri bölümünde dekan olan Pengcheng Shi, bu tarz bazı rollerin tehlikede olabileceği konusunda hemfikir. New York Post'a konuşan Shi, "Bir yatırım bankasında insanlar üniversiteden mezun olduktan sonra işe alınıyor ve robot gibi çalışmak ve Excel modellemesi yapmak için iki, üç yıl harcıyorlar. Bunu yapay zekaya yaptırabilirsiniz" dedi.

9 / 11
Yapay zeka işinizi tehdit ediyor mu? Bu 10 meslekten birini yapıyorsanız yanıtı evet - Resim : 9

8- Grafik tasarımcılar

Yapay zeka birçok grafik tasarım yeteneğine sahip. Harvard Business Review'da Aralık ayında yayınlanan bir yazıda üç profesör, saniyeler içinde görüntü üretebilen bir yapay zeka aracı olan DALL-E'yi grafik tasarım endüstrisi için potansiyel bir tehdit olarak konumlandırdı. Bununla beraber Oxford Üniversitesi'nden Dr. Carl Benedikt Frey, yapay zeka araçlarının aslında bu tarz "yaratıcı" sektörlerde çalışanların daha kaliteli işler üretmesine yardımcı olabileceğini düşünüyor. Frey, teknolojinin ücretleri nasıl etkileyeceği konusunda daha endişeli.


10 / 11
Yapay zeka işinizi tehdit ediyor mu? Bu 10 meslekten birini yapıyorsanız yanıtı evet - Resim : 10

9- Muhasebeciler

Uzmanlar, muhasebecilerin işlerinin ChatGPT nedeniyle risk altında olabileceğini söylüyor. Toronto Üniversitesi İletişim, Kültür, Bilgi ve Teknoloji Enstitüsü'nde doçent olan Brett Caraway özellikle "entelektüel emeğin" tehdit altında olabileceğini söylüyor.

11 / 11
Yapay zeka işinizi tehdit ediyor mu? Bu 10 meslekten birini yapıyorsanız yanıtı evet - Resim : 11

10- Müşteri hizmetleri temsilcileri

Uzmanlar, müşteri destek uzmanlarının işlerini yapay zekaya kaptırabileceğini söylüyor. Teknoloji araştırma şirketi Gartner'ın 2022 yılında yaptığı bir çalışma, chatbotların 2027 yılına kadar şirketlerin yaklaşık %25'i için ana müşteri hizmetleri kanalı olacağını öngörüyor.