2. Takdir ve teşekkür
Harvard Business School profesörü Boris Groysberg tarafından yapılan bir araştırma, çalışanların, özellikle de erkeklerin profesyonel ağlarını genellikle hafife aldıklarını ortaya koymuştur. Google'ın eski başkan yardımcısı Claire Hughes Johnson "her şeyden önce" öz farkındalık ve işbirliği becerilerini aradığını söylüyor.
3. Yardım isteyin
Her hafta bir satış raporu sunmaktan sorumluysanız ama bunu yalnızca kendi başınıza yapıyorsanız içgörü için farklı departmanlardan uzmanlara ulaşırsanız, verileriniz muhtemelen daha ilgi çekici olacaktır. Katkıda bulunanların isimlerini ve uzmanlıklarını belirtmeyi unutmayın. Bu, raporunuza daha fazla güvenilirlik kazandıracaktır.
4. Kitle kaynak kullanımı
Mesajlaşma araçları aracılığıyla oluşturulan topluluklar, sanal işbirliği, bilgi paylaşımı ve bilgi dağıtımını teşvik etmek için harika bir yoldur.
5. Veri akışlarını paylaşın
Puan kartları ve gösterge tabloları çeşitli nedenlerden dolayı güçlü araçlardır. Belirlediğiniz hedeflere yönelik ilerlemeyi ölçmenizi sağlarlar. Kritik bilgileri erişilebilir kılar ve böylece katılım sürecini daha şeffaf hale getirirler. Hangi verilerin, ne zaman ve nasıl paylaşılması gerektiğini düşünün. Önemli olan verileri saklamak değil, belirli kitleler için erişilebilir ve faydalı hale getirmektir. Temel kural ise aşırı paylaşımdan kaçının.