Beyhan Figen

"Sonuç odaklı çalışın"

Beyhan Figen

Sephora ile yolunuz nasıl kesişti?
L’Oréal’den ayrılmıştım. Türkiye operasyonuna başlıyorlardı. Beni buldular.

Ne gibi gelişmeler ve yenilikler var?

Sephora’da yenilikler bitmez. Sephora demek yenilik demek. Bu sene Sephora markasında tüm oje ve far serimiz yenilendi. Muhteşem renkler var. Ayrıca mağazalarımıza Sally Hansen markalı ürünler çok özel bir servisle giriyorlar. Mayıs ayı itibariyle mağazalarımızda manikür ve tırnak tasarımı yaptırabileceksiniz. Ayrıca Amerika ve Avrupa’da çığır
açan Bumble and Bumble markası bu ay itibariyle Sephora raflarında... Gençleşmek isteyenlere de müjdemiz var. Algenist adında teknolojide çığır açan yeni bir cilt bakım markası
geliyor. Yosundan elde edilen alguronik asit adında çok özel bir içeriğe sahip bu marka ile ciltler gençleşecek.

Sephora’yı nasıl konumlandırıyorsunuz?

Sephora bir ‘life style’ markası. Belli bir yaşın ya da demografinin markası değil, belli bir yaşam tarzının markası. Yenilikleri, trendleri takip eden, teknolojinin her boyutuyla ilgilenen
kadın, erkek, genç, çocuk herkesin markası ve buluşma noktası.

Sektörde yarattığı en büyük farklılık ne?

Sephora bu pazarda hep farklı oldu ve farklılıklarının altını çizdi. Kokuların tanzim teşhirini rakiplerinden farklı yaptı, onları alfabetik sırayla kolay bulunabilecek şekilde müşterilerine
sundu. Sektörde hiç olmayan farklı markaları Türkiye’ye getirdi.

Bu kadar büyük bir kozmetik devinin Türkiye’deki ekibinde kaç kişi çalışıyor?

Mağaza ve merkez ofis toplamda yaklaşık 180 kişilik müthiş bir ekibiz. Hem mağazalar hem merkez büyük bir sinerji ve uyum içersinde çalışıyor. Bu durumu mağazalardaki tecrübenizde de hissediyorsunuz zaten. Kısaca, mutlu bir ekibimiz var.

Favori güzellik ürünleriniz neler?
Yüzlerce var. Algenist’e şu anda bağımlı durumdayım, özellikle lifting kremine. Makyajda bugünlerde Erborian BB krem ya da Clinique CC krem, Benefit Benetint, Lancome Effacernes, Hypnose Drama, Make Up Forever Ruj, Chloé Love ya da Balenciaga bazen de Jimmy Choo. Shiseido Future Solution göz kremi bir de yeni La Prairie Platinum Serum’a başladım, çok sevdim.Yazı: Sinem Gürleyük

Türkiye’de kurulduğu günden bu yana çok büyük bir gelişim gösteren ve dünya sıralamasında da üst sıralara yerleşen Sephora’nın, Türkiye Genel Müdürü Beyhan Figen’le buluştuk. Markanın yenilikleri, farklılıkları üzerine konuştuk. Figen’in kariyerini nasıl şekillendirdiğini de sormadan geçmedik!

Eğitim hayatınızdan bahseder misiniz?

Işık Lisesi’nin ardından İstanbul Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü’nden mezun oldum.

Meslek seçiminizde sizi etkileyen şey neydi?
Babam yöneticiydi ve bana her zaman rol model oldu. Ben okula giderken sabahları onun takım elbisesini giyip hazırlanıp işe gitmesini izlerdim ve çok etkilenirdim. Zaman zaman işine gider onu izlerdim. Sanırım tüm bu tecrübe bir şekilde bilinçaltıma işledi. Çünkü doğrusunu isterseniz 17 yaşında hangi meslek nedir, çok da farkında olarak vermiyorsunuz kararınızı, işletme eğitimini biraz ‘genel’ yapısı sebebiyle tercih ettim.

İş hayatına atılmadan kendinize bir kariyer planı çizmiş miydiniz? Yoksa her şey tesadüfen mi gelişti?
Pazarlama dalında çalışmak istiyordum ama tam anlamıyla bir plan çizmiştim de denemez, çünkü kariyerinizin başında istediğiniz işe girmeniz çok da mümkün olamıyor, biraz akıntıya bırakıyorsunuz kendinizi. Ben kariyerimi daha çok üçüncü seneden sonra şekillendirme imkanını yakaladım, o zaman ipleri elime alabildim.

Kariyeriniz adına verdiğiniz en doğru karar neydi?

Eczacıbaşı Beiersdorf ’da çalışmaya başlamak, ardından da L’Oréal’in teklifini kabul etmek.

İş hayatında nasıl olmak kazandırır?
Bence tutkunun önemi büyük. Ben her zaman işimi tutkuyla yaptım ve bunu her zaman etrafıma da hissettirdim. O zaman insanlar işinize nasıl sahip çıktığınızı, işinizi nasıl sevdiğinizi anlıyor ve sizin başaracağınızdan emin oluyor. Planlı olmak, sonuç odaklı olmak, iş bitirici olmak, takım oyuncusu olmak ve problem çözücü olmak da buna ekleyeceğim diğer yetkinlikler.

Profesyonelliğin en önemli sırrı sizce ne?
Özel hayatınızla iş hayatınız arasındaki çizgiyi çok net çizebilmek. Eve geldiğiniz zaman işle ilgili kontağı kapatmanız gerekiyor. Neredeyseniz, tüm ruhunuzla oraya ait olmalısınız.

İş hayatında asla yapılmasına tahammül edemediğiniz şeyler neler?

Dürüst olunmaması ve ikiyüzlülüğe tahammül edemiyorum.

İş hayatında karşılaştığınız en büyük zorluk ne oldu?
Sephora’nın kuruluş aşaması hiç de kolay değildi. Bir bebek dünyaya getirdik. Yeni başlayan bir yapıyı sınırlı kaynaklarla yönetmek ve bugünlerine getirecek altyapıyı oluşturmak hiç de kolay değildi, ama çok keyifliydi bir yandan.